Volkswagen e-Golf review, rij de toekomst tegemoet…

Ik heb een week kunnen rijden met de Volkswagen e-Golf om prospects en klanten te bezoeken. Wat werd deze auto met veel enthousiasme ontvangen en het heeft ook direct tot een aantal aanvragen geleid! Zo zie je maar dat je iets echt moet “ervaren” om er goed over te kunnen oordelen. Lees snel verder voor de gehele Volkswagen e-Golf review.

Een paar zaken die opvallen aan de e-Golf: Hij rijdt zeer rustig, is stil en heeft veel rijplezier door het maximale koppel bij lage toeren, daarnaast accelereeert hij zonder onderbreking. De opties zijn echt helemaal van deze tijd. Ze zijn er ook echt om de veiligheid te vergroten, zo is er een optie die ervoor zorgt dat je netjes binnen de lijntjes blijft rijden en dat je geen voetgangers aanrijdt, op zich best handig. Naast dit alles ziet de e-Golf er ook nog eens fantastsich uit, maar dat is uiteraard hoe ík erover denk.

Het belangrijkste is in mijn ogen de actieradius, er wordt aangegeven dat de e-Golf een actieradius heeft van 300 km (NEDC), ik kwam echter uit op zo’n 220 tot 250 kilometer. Altijd nog ruim voldoende voor de meeste berijders in Nederland en dat maakt de e-Golf uitermate geschikt als vervanger voor een benzine-/diesel auto. Mede door de MIA-subsidie en de scherpe prijsstelling zijn de totale autokosten van deze e-Golf lager dan die van een vergelijkbare benzine- of dieselauto. Dit geldt overigens voor de meeste elektrische auto’s die nu op de markt zijn of komen.

Is door deze Volkswagen e-Golf review je interesse gewekt? Wil je meer weten over elektrisch vervoer en hoe dit binnen jouw organisatie past? Neem dan contact op met De Mobiliteitsbaas en wij helpen je van Analyse tot Zero emissie. Get ready to charge!

Special thanks to Robert Vermeulen en Ralf Timmers van XLLease en Jeffrey van Amersfoort van Autohaas voor de vruchtbare samenwerking!